BouwKennis lanceert eerste marketingblog voor bouw
Bouwnieuws | Door een onzer verslaggevers
Geplaatst: 21-09-2012
BouwKennis, markt- en marketinginformatieleverancier voor de bouw, heeft gisteren tijdens de Bouwkennis Jaarbijeenkomst 2012 in Bussum een nieuw blog gelanceerd voor én door de bouw: www.bouwkennisblog.nl. Op dit blog delen prominente bloggers die hun sporen in de bouwsector of hierbuiten ruimschoots hebben verdiend hun kennis om marktgericht denken in de bouw te bevorderen. Inmiddels hebben al ruim 40 bloggers zich aangesloten, onder wie trendwatcher Adjiedj Bakas, algemeen directeur van Bouwmaat Bernard Verburg en topmarketeer Stephan Fellinger.
Onder invloed van de huidige recessie verandert de bouwkolom in rap tempo van een aanbiedersmarkt in een markt van vragers. Deze verschuiving is definitief. Dat betekent dat bouwers niet meer eenvoudigweg kunnen neerzetten wat ze gewend zijn, maar moeten bouwen voor de klant én wat de klant wil. De bouwsector staat hierdoor de komende jaren voor de grote uitdaging de omslag te maken naar een meer klantgerichte kolom. Voor een sector die klantgerichtheid nog niet helemaal onder de knie heeft, is het essentieel te weten hoe deze omslag gemaakt kan worden. Hieraan zal de hele bouwsector zijn of haar steentje bij moeten dragen. Ook BouwKennis doet dit graag en heeft derhalve het initiatief genomen voor dit marketingblog.
Kennisoverdracht
Het BouwKennisBlog is hét nieuwe marketingblog voor de bouwkolom. De plaats waar marketeers en beleidsmakers elkaar ontmoeten, de dag starten en op de hoogte blijven van ontwikkelingen in de sector en hun werkgebied. Centraal hierbij staat het bevorderen van kennisdeling en kennisoverdracht in de sector. Prominente bloggers, die hun sporen hebben verdiend op hun werkterrein delen dagelijks hun kennis, bevorderen hiermee het marktgericht denken in de bouw en dragen zo uiteindelijk bij aan een sterkere bouwkolom. Naast blogberichten is er bovendien plaats voor essentiële ontwikkelingen uit de sector.
Het blog is op 20 september officieel gelanceerd tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst. Inmiddels hebben al meer dan 40 bloggers zich aangesloten bij het nieuwe platform voor marketing in de bouw. In dit zeer afwisselende gezelschap bevinden zich onder andere marketeers als Stephan Fellinger, Rogier van Kralingen en Cor Molenaar, succesvolle ondernemers zoals Bernard Verburg (Bouwmaat), Jan-Paul Schop (USP Marketing Consultancy) en Jack de Leeuw (SBR), trendwatchers Guido Thys, Adjiedj Bakas en Richard Lamb en diverse experts zoals C2C-goeroe Anne-Marie Rakhorst, bouwinnovator Atto Harsta en woningmarktdeskundige Karin Eveleens. Samen met de redactie van BouwKennis richten zij zich op het dagelijks infotainen van de bouwmarketeer. Dit geschiedt aan de hand van opinie, analyses, tips & tricks, trends, cases, nieuws en nog veel meer op het gebied van (marketing in de) bouw, vastgoed en installatie. Hierbij is een verdeling gemaakt naar de volgende rubrieken: bouwconjuctuur, social media, marketing & strategie, communicatie, marktkansen, concepten. Relevante onderwerpen hierbinnen zijn onder andere economische ontwikkelingen, faalkosten, duurzaamheid, woningmarkt, marketing, communicatie, verwachtingen en prognoses, social media, e-commerce, woonconsument, veranderingen in het bouwproces, trends en innovatie. Voor meer info: www.bouwkennisblog.nl
Overig Bouwnieuws
|