Handel is vriendelijk maar weinig trendsettend
Bouwnieuws | Door de redactie
Geplaatst: 30-08-2011
‘Vriendelijk’ en ‘kwaliteit’ zijn de merkassociaties die aannemers B&U en klusbedrijven gemiddeld het meest van toepassing vinden op de Nederlandse handel. ‘Trendzettend’ is de merkassociatie die de aannemer B&U het minst vaak bij de professionele handel heeft. De imagoscore op dit aspect is slechts 51 procent. Dit blijkt uit onderzoek van BouwKennis.Aan aannemers B&U (met minder dan 10 fte) en klusbedrijven is gevraagd in welke mate bepaalde aspecten van toepassing zijn op de voor hen bekende bouwmaterialenhandelaren. De volgende aspecten zijn hierbij onderzocht: kwaliteit, goedkoop, meedenkend, trendsettend, duurzaam, vriendelijk en professioneel. Zowel onder aannemers B&U en klusbedrijven zijn ‘vriendelijk’ en ‘kwaliteit’ de merkassociaties die het meest van toepassing zijn de op Nederlandse handel. Aannemers B&U noemen beide aspecten net iets vaker dan klusbedrijven.
Overig Bouwnieuws
|