Schoner straatmeubilair door reizigers met smartphone
Javascript is uitgeschakeld

Schoner straatmeubilair door reizigers met smartphone

Geplaatst: 06-07-2011
Schuilen in een bushokje, wachten op het stationsbankje, reclameborden langs de weg, kapotte straattegels, het zijn enkele voorbeelden van straatmeubilair en buitenobjecten waarmee reizigers dagelijks te maken krijgen. Nederlanders zijn vaak en veel onderweg en daarmee de ‘ogen en oren’ in de openbare ruimte. Vooral vernield en vies straatmeubilair staat hoog op lijst van ergernissen. Om dit probleem te lijf te gaan is het innovatieve smartphone concept BuitenBeter sinds deze week een samenwerking aangegaan met de OMC-Group, Nederlands beheer- en onderhoudsbedrijf van straatmeubilair. Volgens Jens Steensma, initiatiefnemer van BuitenBeter komt de samenwerking op het juiste moment: “Op dit moment zijn er al ruim 60.000 gebruikers en door de blijvend sterke groei van smartphones worden dit er elke week meer. Inwoners overal in heel Nederland laten hun gemeente letterlijk zien dat zij betrokken zijn. Er wordt volop gemeld en enthousiast gereageerd. Bijvoorbeeld als ineens een onderhoudsmonteur een gemeld vernield bushokje komt repareren. Wij nodigen partijen uit om mee te denken en te doen. OMC pakt dit snel en handig op. De openbare ruimte schoon, heel en veilig houden is een samenspel van inwoner, gemeente en een hele keten van bedrijven. Met BuitenBeter wordt dit samenspel zichtbaar, efficiënter en vooral ook leuker. Niet klagen maar vragen!” Komende periode worden ruim honderd bedrijfswagens van OMC-Group voorzien van het BuitenBeter logo en worden reizigers opgeroepen de app te gaan gebruiken. OMC stelt haar wagenpark beschikbaar voor de bewustwordings-campagne om samen met reizigers het straatmeubilair in goede staat te houden.

App
BuitenBeter is een gratis app voor smartphones waarmee iedereen eenvoudig en snel problemen in de openbare ruimte kan melden. Door de automatische gps-plaatsbepaling, een korte omschrijving en een foto van de situatie, kan dit meteen op het moment én de plek van constatering. Gemeenten weten zo precies wat er waar moet gebeuren. Bij dit proces zijn vaak verschillende partijen betrokken die samen een keten vormen. BuitenBeter betrekt deze partijen actief. “Duurzaamheid is een belangrijk streven. Door automatisering kunnen we dit doel een handje helpen. Het is dan ook logisch dat we innovaties als BuitenBeter inzetten, sterker: onze onderhoudsmedewerkers zijn ook ‘ogen en oren’ in de openbare ruimte. Als zij nu iets tegenkomen dat ze zelf niet kunnen verhelpen, kunnen ze het wel gewoon melden. Extra service naar de gemeenten,” aldus Nico van Meijdel, directeur van de OMC-Groep. De app is nu al voor Android, iPhone, Windows Mobile en BlackBerry toestellen beschikbaar. Andere toestellen volgen. Zie buitenbeter.nl De OMC-Group is een service management bedrijf in de Nederlandse markt op het gebied van beheer en onderhoud van straatmeubilair en objecten in de openbare ruimte. Als VCA- en ISO 14001 gecertificeerd bedrijf, worden wekelijks met 110 bedrijfswagens ruim 230.000 km door gemeentes afgelegd. Van het wisseleen van reclame-uitingen in o.a abri’s (bushokje) en billboard posters tot schoonmaak en onderhoud en schadeherstel.

Overig Bouwnieuws

'Plan ligt klaar voor nieuwe stad op Tata Steel terrein' 24-04-2025
Halvering stikstofuitstoot uiterlijk in 2035 24-04-2025
'Komende jaren duizenden woningen minder door coalitiedeal' 24-04-2025
Nieuwe boringen naar aardgas op de agenda 24-04-2025
Makelaars bezorgd om krimpende huurmarkt 24-04-2025
Rijk legt miljard euro bij voor dijkversterkingen 24-04-2025
Huizentekort loopt op door huurbevriezing 22-04-2025
Dag van de Bouw verschoven om NAVO-top 22-04-2025
Kabinet stelt zich garant voor miljardenleningen TenneT 22-04-2025
Bouwprojecten voor stroomnet in gevaar 22-04-2025
 

Onze partners

  • Van de Vin ramen en kozijnen
  • Faay Vianen
  • Fakro Nederland
  • JORDAHL
  • Fermacell
  • Hakron
  • Halfen
Sluit deze advertentie